Sprogkonsulent til oversættelsesopgaver

Aalborg Universitets centrale kommunikationsafdeling søger en sprogkonsulent med engelskkompetencer til at løse oversættelsesopgaver. Der er tale om et barselsvikariat på 12 måneder. Stillingen er til besættelse fra den 1. august 2018 eller snarest muligt derefter.

Stillingsbeskrivelse


Hvem søger vi?

Du er cand.mag., cand.ling.merc., cand.interpret. i engelsk eller lignende og har professionel erfaring med at løse oversættelsesopgaver fra dansk til engelsk og omvendt. Dine opgaver dækker primært oversættelse af

  • regler, retningslinjer og vejledninger
  • tekster til vores intranet AAU Inside
  • tekster til vores hovedhjemmeside www.aau.dk
  • mails fra ledelsen, HR, m.fl. til AAU’s medarbejdere
  • tekster til diverse publikationer
Derudover dækker opgaverne også sprogrevision/korrektur samt terminologiarbejde. Vi forventer naturligvis, at du er god til at arbejde selvstændigt og at samarbejde. Du vil indgå i et tæt samarbejde med en kollega, der også løser oversættelsesopgaver. I forbindelse med løsningen af dine opgaver er det afgørende, at du har en dialog med opdragsgiveren om oversættelsen – dens målgruppe, formål, kanal, mm. Vi løser primært oversættelsesopgaver for ledelsen og enheder under vores Fælles Service-område. Erfaring med CAT-værktøjer er en fordel.

Afdelingen

AAU Kommunikation løser en række strategisk betydningsfulde opgaver: Skrivning af taler og indlæg, udvikling og kvalitetssikring af universitetets hjemmeside, redaktion af vores medarbejdernet, koordination af større events, sociale medier, PR og presse, publikationer, markedsføring, visuel identitet, grafiske opgaver, understøtning af den kommunikative udrulning af AAU’s strategi Viden for Verden, engelsksproglig kommunikation mm.

I afdelingen sætter vi pris på dialog, sammenhold, anerkendelse, humor og et fællesskab omkring den overordnede kommunikationsopgave på AAU. Hver tager stort ansvar for egne opgaver, og alle er optagede af, at vi som afdeling leverer kommunikationsprodukter, vi kan stå ved.

Arbejdsstedet er Aalborg.

Kort om AAU

AAU er et fremadskuende universitet, der skaber værdi i samfundet, som beskrevet i strategien Viden for Verden. AAU’s særkender er problemorientering, samarbejde, engagement og forandring. AAU’s studerende er de hurtigste i Danmark til at gennemføre deres kandidatuddannelser. Universitetets campusser ligger i Aalborg, Esbjerg og København. AAU samarbejder proaktivt med erhvervslivet og dets studerende udfører projekter sammen med virksomheder. Alle AAU’s uddannelser er bygget op omkring den såkaldte problembaserede læringsmodel (PBL). På AAU prioriterer vi at omsætte viden til innovation meget højt.

Kontakt

Kommunikationschef Bo T. Andersen: 2071 2110 / bta@adm.aau.dk eller sprogkonsulent Louise Hartmann 9940 8416 / hartmann@adm.aau.dk


Det formelle

Send din ansøgning senest d. 2. juli 2018. Samtaler afholdes d. 5. og 6. juli 2018 i Aalborg.

Bliver du indkaldt til samtale vil vi i den forbindelse bede dig om at løse en mindre oversættelsesopgave. Du skal medbringe besvarelsen til samtalen. 

Løn og ansættelsesvilkår


Der er tale om en fuldtidsstilling indplaceret som AC-fuldmægtig med rådighedstillæg i henhold til overenskomst for Akademikere i staten, eller inden for statens OAO-fællesoverenskomsten. eller anden relevant overenskomst. Der er mulighed for forhandling af tillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

Vi ønsker at afspejle det omgivne samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Stillingsnummer

982447

Ansøgningsfrist

Mon Jul 02 00:00:00 CEST 2018

Søg stillingen online

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.