Administrativ medarbejder (Sekretær) søges til Patent og Kommercialisering ved Innovation på Aalborg Universitet

Patent og Kommercialisering ved AAU Innovation søger en administrativ medarbejder (sekretær) til understøttelse af teamet og dets aktiviteter. Stillingen er en fuldtidsstilling, som er ledig til besættelse pr. 1. august 2018 eller snarest muligt derefter.

Stillingsbeskrivelse


Jobbet

Som administrativ medarbejder ved Patent og Kommercialisering kommer du til at indgå som et vigtigt element i vores daglige drift, og du skal hjælpe med at løse koordinerings- og driftsmæssige administrative opgaver i forbindelse med afdelingens mange aktiviteter. Opgaverne udvikler sig over tid, og det er vigtigt, at du trives med mange forskellige opgaver og værdsætter selvstændighed i din opgaveløsning.

Arbejdsopgaver

  • Koordinering, planlægning og opfølgning på møder og arrangementer – herunder mødeservice og referater • Modtage og behandle interne og eksterne henvendelser både pr. mail og telefonisk
  • Håndtering af administrative dokumenter og formalia i forbindelse med patentering og rettighedsoverdragelse af opfindelser, herunder indhentning af underskrifter og oprettelse af sager i sags-styringssystem
  • Fristhåndtering vedr. patentansøgninger
  • Økonomisk sags-opfølgning samt opfølgning på afdelingsøkonomi i samarbejde med økonomifunktionen
  • Indsamling af data til diverse statistikker
  • Udarbejdelse af månedsopgørelser for afdelingens omkostninger
  • Hjælp til booking af rejser og udarbejdelse af rejseafregninger
  • Betaling af fakturaer
  • Intern og ekstern fakturering
  • Håndtering af patentvederlag til opfindere
  • Vedligeholdelse af hjemmeside
  • Andre forskelligartede opgaver, som i øvrigt knytter sig til teamets arbejde

Hvem er du
  • Du har en kontorfaglig uddannelse
  • Du arbejder selvstændigt, har overblik og kan tænke fremad 
  • Du er serviceminded, initiativrig og ansvarsbevidst 
  • Du evner og befinder dig godt med at samarbejde bredt og i teams 
  • Du er fleksibel og omstillingsparat 
  • Du taler og skriver engelsk, da hovedparten af kommunikation med forskerne er engelsksproget


Hvad tilbyder vi

Du bliver en del af Patent & Kommercialiseringsteamet under AAU Innovation. Teamet har ansvaret for kommercialisering af opfindelser gjort af ansatte ved Aalborg Universitet herunder statistik, analyser, vurderinger og forretningsudvikling af opfindelser.

AAU har sat en visionær strategi om at styrke samarbejdet mellem offentlige og private virksomheder omkring udvikling af ny og banebrydende teknologier med kommercielt potentiale, herunder at øge antallet af spin-outs og start-ups.

Arbejdet foregår i et dynamisk universitetsmiljø, hvor tonen er uformel og humoristisk og hvor fleksibilitet og samarbejde er i højsæde. Løsningsorienteret service med fokus på brugernes behov er vigtigt, og det samme er læring, udvikling og trivsel – både i forhold til dig som medarbejder, men også for den enkelte afdeling og AAU Innovation som helhed.

Du får frihed under ansvar, et godt arbejdsmiljø, samt opgaver, hvor du kan gøre en forskel i samarbejde med andre.

Kontakt og ansøgning

Interesseret? Se hvem vi er på www.patent.aau.dk  eller www.aau.dk For flere oplysninger er du velkommen til at kontakte områdeleder Peter Rasmussen, på tlf. 99 40 93 35, pra@adm.aau.dk

Vi forventer at holde samtaler i uge 26.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår iht. OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

Vi ønsker at afspejle det omgivne samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Stillingsnummer

982864

Ansøgningsfrist

Sun Jun 24 00:00:00 CEST 2018

Søg stillingen online

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.