Sekretariatschef til Institut for Økonomi og Ledelse

Vil du være med til at udvikle Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet til en Business School? Vil du være med til at skabe en administrativ enhed i verdensklasse, som understøtter vores førende forskere inden for de erhvervsrettede discipliner og dimittender som skaber værdi for det nordjyske, danske og internationale arbejdsmarked? Ved Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet er en fuldtidsstilling som sekretariatschef ledig til besættelse fra 1. oktober 2018 eller snarest derefter.

Stillingsbeskrivelse


Leder med strategisk tæft og gode samarbejdsevner

Som sekretariatschef kommer du til at stå i spidsen for at skabe et team-baseret sekretariat hvor arbejdsglæde, samarbejde og trivsel går hånd i hånd med effektive løsninger og professionel servicering af instituttets interessenter.

Sekretariatets formål er, at yde en professionel og bruger-orienteret service som understøtter studierne, det videnskabelige personale, instituttets ledelse og universitetets fællesservice. Du vil som sekretariatschef få ledelsesansvaret for ca. 35 medarbejdere. Du vil komme til at indgå i et tæt samarbejde med institutsekretariatet, samt indgå i instituttets ledelsesgruppe.

På institutniveau arbejdes der løbende med en række udviklingsopgaver, hvor du vil komme til at bidrage til at definere og eksekvere disse projekter. Samtidig kommer du til at indgå i diverse udviklings- og erfaringsgrupper omkring udformningen af det administrative arbejde på universitetet generelt . Du skal levere systematisk opfølgning og kommunikation til instituttets ledelsesgruppe og institutlederen, samt medvirke til et godt overblik over igangværende projekter, fremdrift og resultat for hele instituttet.

Du vil sammen med instituttets ledelsesgruppe og samarbejdspartnere i AAU Fællesservice og det Samfundsvidenskabelige Fakultet være med til at forme en administrative organisation som sikrer at service til forskning, undervisning og innovation bliver af højest mulig kvalitet. Instituttets administrative enhed består af medarbejdere indenfor studie-service, økonomi, HR og forskningsstøtte. Som sekretariatschef forventes du at bidrage til et attraktivt og udviklende arbejdsmiljø, samt udvise god ledelse og godt samarbejde.

Arbejdsopgaver:

  • Lede det daglige arbejde i instituttets administration
  • Skabe og lede mere effektive administrative teams
  • Systematisere og højne kvaliteten af den eksisterende personaleledelse, herunder afholdelse af MUS og opfølgning herpå
  • Stå i spidsen for udviklingen af den administrative understøttelse i instituttet, herunder at skabe high-performance teams
  • Indgå i udviklings- og erfaringsgrupper på universitetsniveau
  • Ledelsessparring med instituttets ledelsesgruppe og institutlederen

Relevant ledelseserfaring
Vi forventer, at du har en relevant kandidatuddannelse, samt dokumenteret flerårig ledererfaring med personaleledelse, forandringsledelse, og opbygning af teams. Endvidere skal du kunne begå dig i et internationalt miljø og kunne arbejde tæt sammen med en ledelsesgruppe. Du kommunikerer tydeligt og kan invitere til samarbejde og dialog med mange forskellige aktører internt og eksternt. Vi forventer, at du evner at udvikle de rette medarbejdere og fastholde engagement og trivsel i dine teams gennem dygtig og inddragende personaleledelse. Dette indbefatter også at delegere ansvar til de teams der er modne hertil. En grundlæggende forståelse og respekt for rammevilkår og kultur på en akademisk arbejdsplads er en forudsætning for succes i stillingen. 

Som person er du god til at læse andre mennesker og møde dem med ordentlighed og personlig autoritet. Du trives i en hverdag med variation i opgaver og bred kontakt til mange kolleger, hvor du spiller en vigtig rolle i fortsat at sikre og udvikle et sammenhængende institut med tæt samarbejde mellem administrationen og de faglige miljøer. Ved ansættelsen vil der blive lagt vægt på, at du både kan arbejde selvstændigt og indgå i et samarbejde med sekretariatet, institutledelse og medarbejdere. Du har en høj integritet, arbejder struktureret, er analytisk tænkende og kan prioritere egen og medarbejderes indsats på de rette opgaver.

Om arbejdsstedet
Institut for Økonomi og Ledelse består af ca. 180 medarbejdere og arbejder ud fra en vision om at blive til en endnu mere anerkendt Business School inden for fem år. Foruden placeringen i Aalborg, har instituttet en mindre afdeling i København. Instituttets arbejdsområder omfatter erhvervsøkonomi i en bred forstand, herunder: innovation, strategi, organisation, regnskab, sundhedsøkonomi, makroøkonomi og forretningsudvikling og kreativitet. Du vil blive en del af en ambitiøs arbejdsplads med en uhøjtidelig omgangstone. Kulturen er uformel, fleksibel og samarbejdende. Du får frihed under ansvar, et godt arbejdsmiljø, samt udfordrende opgaver, hvor du kan gøre en forskel. På Aalborg Universitet er vi Danmark’s bedste universitet til samarbejder med erhvervslivet, og på Institut for Økonomi og Ledelse er dette krumtappen i vores værdiskabelse til det danske samfund.

Vi tilbyder
  • Muligheden på stor indflydelse på arbejdsopgaverne i en nyoprettet stilling
  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne og med en bred intern kontaktflade både på institut- og på universitetsniveau
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • Engagerede kollegaer, som lægger vægt på faglighed og samarbejde
  • En spændende arbejdsplads på en af verdens førende vidensinstitutioner og Danmarks bedste universitet til samarbejder med erhvervslivet
Første samtale afholdes d. 14. august og anden samtale d. 20. august. Der vil i forbindelse med rekrutteringsprocessen blive anvendt personlighedstest.

Yderligere oplysning kan fås ved henvendelse til Institutleder Christian Nielsen på tlf. 9940 2702 eller pr. mail på chn@business.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i staten med indplacering som chefkonsulent. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

Vi ønsker at afspejle det omgivne samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Stillingsnummer

980353

Ansøgningsfrist

27/07/2018

Søg stillingen online

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.