AAU logo

Vacant positions

Stærk Proces- og planlægningsmedarbejder til Økonomistyringsenheden på Aalborg Universitet

Har du lyst til at arbejde med processer, planlægning og rapportering i en politisk og strategisk ledet organisation? Er du faglig stærk inden for data, og kan du omsætte dette til at understøtte datadreven, værdiskabende ledelsesinformation på universitetets kerneaktiviteter? Så er du den rette medarbejder for os!!! Økonomiafdelingen på Aalborg Universitet søger en dygtig, ambitiøs og dedikeret medarbejder med interesse i og kompetencer inden for proces, planlægning og analyse af data. Stillingen er en fuldtidsstilling og til besættelse fra 1. august 2020 eller snarest muligt.

Stillingsbeskrivelse

Stillingen er placeret i økonomistyringsenheden i økonomiafdelingen. Som medarbejder i Økonomistyringsenheden vil du få et bredt og tæt samarbejde på tværs af hele organisationen. Økonomistyringsenheden varetager en række planlægnings- og analyseopgaver. I det daglige har afdelingen tætte relationer til såvel den øverste ledelse som de enkelte fagområder og deres økonomifunktioner.

I økonomistyringsenheden udarbejdes det samlede budget for AAU og vi forestår hovedparten af de økonomiske rapporteringer, der sendes til den øverste ledelse i løbet af året.

Proces- og planlægningsopgaver i afdelingen er bl.a.:

  • Konsolidering og udarbejdelse af AAU’s budget
  • Udarbejdelse af måneds- og periodeopfølgning til den øverste ledelse
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation, hvor den skriftlige og talmæssige fremstilling vægtes højt
  • Planlægning af processer, som går på tværs af universitetets mange enheder
  • Systemforvaltere på universitets budgetsystem (Prophix) og ressourcestyringssystem (RES)
  • Udarbejdelse af procedurebeskrivelser til processer på tværs af universitetets enheder.

Kvalifikationer

Ved ansættelsen vil der blive lagt vægt på, at du både kan arbejde selvstændigt og indgå i et samarbejde med dine kolleger, da vi arbejder tæt sammen om løsning af opgaverne.

Vi søger en kollega, som:

  • har en relevant faglig kandidatuddannelse
  • har erfaring med at koordinere processer med mange aktører involveret
  • har flair og interesse for muligheder og begrænsninger i de tekniske løsninger
  • tænker processer i et End to End perspektiv
  • kan kommunikere økonomi til ledelse og samarbejdspartere i læsevenligt sprog.

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • Hovedansvarlig for udarbejdelse af universitets budgetbog
  • Ansvarlig for indhold i budgetbogen
  • Indberetning af investeringsrammer til ministeriet
  • Vigtig bidragsyder til drift og udvikling i universitetets budgetsystem Prophix
  • Planlægning af budgetprocessen i samarbejdet med teamet
  • Periodeopfølgning
  • Ansvarlig for Ledelsesberetningen og Aktivitetsberetningen i AAU’s årsrapport

Vi sætter pris på god humor og en positiv livsindstilling. Vi værner om den faglige kvalitet og arbejder effektivt, men husker også hinanden på, at der er andet i livet end arbejde.

Stillingen refererer til budgetchef Gitte Hartung.

Du vil blive en del af økonomistyringsenheden, hvor der foruden budgetchefen er ansat 17 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 enheder, hvor stillingen er placeret i Proces og planlægning sammen med 3 andre kolleger.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til budgetchef Gitte Hartung, tlf. 9940 7370 eller gha@adm.aau.dk

Om Aalborg Universitets Økonomiafdeling

Økonomiafdelingen understøtter et universitet med 5 fakulteter, 18 institutter, Fællesadministrationen, Innovation samt ca. 3.300 ansatte og ca. 20.000 studerende i Aalborg, Esbjerg og København med regnskabs-, økonomistyrings-, Business Intelligence- og indkøbsservices. Vi er ca. 60 medarbejdere, der samarbejder med decentrale kolleger med fælles mål om at levere stabil, korrekt og effektiv økonomisk forvaltning og en økonomistyring, der giver ledelsessystemet relevant og rettidig indsigt.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i Staten. Der ydes rådighedstillæg til stillingen. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Stillingen forventes besat per 1. august 2020 eller hurtigst muligt derefter.

Samtaler forventes afviklet i uge 24 og 25, men kan grundet COVID-19 flyttes til senere.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1099798

Ansøgningsfrist

29/05/2020

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.