AAU logo

Vacant positions

Vikariat: Erfaren akademiker med analytisk tæft og stærke formidlingsevner til HR-afdelingen på Aalborg Universitet

Er du interesseret i at udvikle det konkrete såvel som det langsigtede arbejde med ligestilling på en af Nordjyllands største arbejdspladser? Er du analytisk skarp, elsker komplekse sager og sætter en dyd i at få analysen formidlet til ledere og strategiske råd, så de kan handle i praksis, er det dig, vi har brug for. HR-afdelingen søger en medarbejder i et barselsvikariat, som kan bistå kollegerne i HR-afdelingens Specialistcenter på det personaleadministrative område.

Stillingsbeskrivelse

Du kommer til at indgå i vores Specialistcenter sammen med andre HR-specialister og får et stort selvstændigt ansvar for en varieret opgaveportefølje. Det er derfor vigtigt, at du bidrager med høj faglighed og er fleksibel i forhold til mangeartede opgaver. Det er naturligt for dig at dele din viden og samarbejde med kollegerne i dit team, resten af HR-afdelingen, samt med den øvrige administration. Du interesserer dig for - og bidrager aktivt - til den fortsatte udvikling af HR-området.

Du vil primært arbejde for og med Udvalget for Ligestilling og Diversitet og dine primære opgaver vil i den forbindelse være:

  • Udarbejdelse af analyser, sagsfremstillinger og skriftlige oplæg til universitetets ledelse, styregrupper, m.fl.
  • Udarbejdelse af præsentationer og taler til rektor, udvalgets formand og udvalgets medlemmer
  • Udformning af vejledninger, procedurer og regler mhp. implementering af de strategiske handleplaner under udvalget
  • Formidling af regler og lovgivning med indsigt i og forståelse for organisationens behov
  • Deltagelse i projekter på AAU og i universitetssektoren

Dine kvalifikationer:

Den foretrukne ansøger:

  • Har en samfundsvidenskabelig lang videregående uddannelse
  • Har stor erfaring med sagsområdet fra en stilling på et universitet eller anden større videnorganisation
  • Trives med at håndtere komplekse problemstillinger – både selvstændigt og i tæt samarbejde med kolleger
  • Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • Har gode engelskkundskaber, da vi er en international arbejdsplads
  • Er imødekommende, dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og har blik for at inddrage relevante parter
  • Agerer serviceminded og proaktivt

Der er højt til loftet i HR-afdelingen, vi værner om den faglige kvalitet og arbejder effektivt men husker også hinanden på, at der er andet i livet end arbejde.

Arbejdsstedet er på campus i Aalborg. Er du interesseret i at høre mere om stillingen, kan du kontakte souschef Helle Ejersbo på 9940 8391.

Der er tale om et barselsvikariat (37 timer ugentligt) med besættelse snarest muligt og indtil 31. marts 2021.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 28. september 2020.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1126028

Ansøgningsfrist

24/09/2020

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.