Vacant positions

Områdeleder til økonomi- og HR-området (genopslag)

Har du solid ledelseserfaring eller er på vej til at få det, og er du økonom eller noget der ligner, så kunne stillingen som områdeleder for økonomi- og HR-området ved Fællesadministrationen for Institut for Politik og Samfund og Institut for Sociologi og Socialt Arbejde måske være noget for dig.

Stillingsbeskrivelse

Den samlede omsætning for de to institutter er på i alt 161 mio. kr., og til at hjælpe dig med at løfte opgaverne er der 15 medarbejdere. Udover ansvar for økonomiområdet omfatter stillingen også ansvar for institutternes HR. Opgaverne i økonomiområdet er delt op i institutøkonomi, studieøkonomi, projektøkonomi og funding.

Arbejdet med institutøkonomien omfatter udarbejdelse af budget og regnskab samt budgetopfølgning, daglig bogføring etc.

Studieøkonomien retter sig mod styring af de enkelte uddannelsers økonomi, herunder registrering af den faktiske undervisningstid mv.

Hjemtag af eksterne forskningsmidler bliver stedse mere væsentligt, og derfor vil det være en vigtig prioritering, at du er i stand til at sætte dig ind i forskernes behov for støtte og hjælp i anvendelse og administration af de hjemtagne forskningsmidler. Her finder du også en af sammenhængene til HR-området, idet eksterne bevillinger ofte indebærer ansættelse af ph.d-studerende, postdocs eller videnskabelige assistenter.

Endelig – og i tilknytning til projektøkonomien – arbejder et lille team på at skaffe fundingmidler til institutternes forskere. Dette sker i samarbejde med det videnskabelige personale, som i større eller mindre grad er samarbejdspartnere på alle økonomiområdets opgaver.

Mange af områdets opgaver kan knyttes op på årshjul, og naturligvis er der travlt, når budgettet skal på plads, og regnskabet skal udarbejdes. Området rummer imidlertid også et element af uvished om dagen i morgen. Økonomisk udfordrede områder skal gennemlyses, en stor EU-bevilling landes og skal hjælpes på plads i organisationen kunne være eksempler på noget, der gør hverdagen spændende og uforudsigelig.

Hvis du kan se dig selv som en leder, der både kan formå at få et hold af dygtige medarbejdere til at yde optimalt, men som også selv kan stikke hænderne i materien og levere en grundig analyse, eller give en hånd med i projektadministrationen, så kan det være dig, vi kigger efter.

Du bliver som områdeleder for økonomiområdet sideordnet med lederen af det studieadministrative område med godt 20 ansatte. Begge områdeledere refererer til sekretariatschefen, og sammen indgår de tre i den samlede sekretariatsledelse. Sekretariatschefen leder i øvrigt også et mindre ledelsessekretariat på i alt 4 personer.

Stillingen er 37 timer ugentlig, og ønskes besat snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Otto Simonsen på tlf. 99409607 eller mail os@adm.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen her" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Arbejdssted
Aalborg

Stillingsnummer

2020-224-03246

Ansøgningsfrist

07/03/2021

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.