Vacant positions

Projektadministrator til forskningsprojekter

Vil du være rådgiver og administrativ partner for forskerne, som arbejder med fremtidens teknologi i et internationalt forskningsmiljø? Trives du med at have styr på detaljerne, på deadlines, budgetter, regnskaber osv. uden at tabe overblikket over forretningen? Drømmer du om en varieret hverdag, hvor der er fokus på muligheder frem for begrænsninger? Er du systematisk, proaktiv, analytisk, god til at prioritere og har stærke kompetencer inden for økonomistyring? Så har vi jobbet til dig. Stillingen som projektadministrator er på fuld tid, men med mulighed for at aftale nedsat tid, dog mindst 30 timer. Vi vil gerne, at du starter den 1. maj 2021 eller hurtigst muligt herefter. Arbejdsstedet er i Aalborg.

Stillingsbeskrivelse

Som projektadministrator vil du være med hele vejen fra projektansøgning til slutrapportering med kontakt til projektleder, projektdeltagere, projektpartnere i virksomheder, revisor m.v.    

Forskningsmiljøet er internationalt, så engelsk er som oftest arbejdssproget. Du bliver ansat i Fællessekretariatet ved Institut for Materialer og Produktion og Institut for Matematiske Fag. Sekretariatet består af 26 dygtige kolleger, der sammen varetager administrative opgaver i tilknytning til forskning, uddannelse og formidling. Du bliver en del af et fagligt stærkt økonomi- og projektteam, hvor vi henter hjælp hos hinanden og teamer op om opgaverne. Vi lægger vægt på en smidig og effektiv administration med et godt arbejdsmiljø og en uformel omgangstone.    

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • Administration af eksternt finansierede forskningsprojekter:
    • Holde styr på bevillinger, herunder på regler og rammer fra de forskellige bevillingsgivere - EU, statslige og private forskningsfonde
    • Økonomisk afrapportering på og styring af din projektportefølje
    • Administrative opgaver i tilknytning til projekter såsom frikøb, rejser, indkøb, indrapportering af økonomiske nøgletal etc.
    • Kontakt til og administrativ supervision af f.eks. virksomhedspartnere i forskningsprojekter
    • Udarbejde budgetter til forskningsansøgninger, som understøtter forskningsprojektet, efterlever bevillingsgivers regelsæt og holder sig inden for instituttets økonomiske rammer.
    • Understøtte projektlederen som bindeled i konsortier, med mødeplanlægning osv.
  • Deltagelse i øvrige økonomiske og administrative opgaver såsom udarbejdelse af ledelsesinformation, tværgående rapporterings- og styringsopgaver osv. med udgangspunkt i dine kompetencer og organisationens behov.

Vores ønsker til din profil

Vi vil rigtig gerne have en ny kollega, som har erfaring med at administrere større eksterne bevillinger. Hvad du er uddannet, og hvor du har din erfaring fra, er ikke altafgørende. Det vigtigste er, at du kan og vil. Det vil dog være en fordel at du kan vinge de fleste af nedenstående punkter af:

  • Har en relevant uddannelse.
  • Har erfaring med økonomiopgaver og regnskabsaflæggelse.
  • Har erfaring med eller kendskab til interne eller eksterne projektregnskaber, bevillingsgivers regler og meget gerne med EU projekter.
  • Er digital kompetent og kan bruge Excel og økonomiprogrammer på højt niveau
  • Har forretningsforståelse og øje for, hvordan projekterne indgår i den samlede økonomi.
  • Er en holdspiller, der også kan arbejde selvstændigt.
  • Er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt – også på engelsk.
  • Kan følge op og få afsluttet både egne og fælles opgaver.
  • Er serviceminded, engageret og initiativrig af natur og god til at motivere dig selv og dine kollegaer.

Om os
Aalborg Universitet bidrager til det globale samfunds videnopbygning og til udvikling af det danske samfunds velstand, velfærd og kultur. Det sker gennem forskning, forskningsbaseret uddannelse, myndighedsbetjening og vidensamarbejde. AAU uddanner studerende til fremtiden og baserer aktiviteter på et dynamisk og forandringsskabende samarbejde med det omgivende samfund. Læs mere om AAU på www.aau.dk.

Institut for Materialer og Produktion har et bredt forsknings- og uddannelsesmiljø. Instituttets mission er at imødekomme fremtidens krav til nye materialer og produktionssystemer gennem hele værdikæden fra grundlæggende materialeforståelse, materialers applikationer i mekaniske konstruktioner, industriel produktion og styring. Vi har flere stærke, internationale og innovative forskergrupper, der omfatter alt fra grundlæggende videnskab til strategisk og anvendt forskning. Aktiviteterne omfatter både forskning og uddannelse inden for materialer, mekanik, fysik, produktionsteknik og industriel ledelse og innovation. Vi har adskillige innovative, ukonventionelle og ofte tværfaglige samarbejder med industrien og andre samarbejdspartner.

Vi tilbyder
Som medarbejder på AAU er din arbejdsdag fyldt med spændende og udfordrende opgaver af meget forskellig karakter. Du er helt tæt på den nyeste forskning og møder Danmarks universitets- og forskningspolitik i praksis.

Du bliver en del af et internationalt miljø, hvor mange af de videnskabelige medarbejdere kommer fra udlandet, og hvor engelsk derfor bruges naturligt i mange sammenhænge.

Som universitet ønsker vi at tiltrække de bedste faglige kompetencer. Hvis du har engagement og lyst til at gøre en forskel, er der gode muligheder for at skabe karriere og resultater i dit job. Du får dygtige og omsorgsfulde kolleger, samt et godt arbejdsmiljø, hvor der er mulighed for sparring og udvikling.

Interesseret?
Yderligere oplysninger til stillingen fås ved henvendelse til teamkoordinator Jan Anker Nielsen tlf. 99 40 30 27 / mail jananker@mp.aau.dk eller hos sekretariatschef Jette Marie Christensen på telefon 99 40 93 01 / mail jmc@mp.aau.dk.

Samtaler forventes afholdt onsdag den 17. marts og evt. tirsdag den 23. marts.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning i h. t. OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftale for kontorfunktionærer m.fl. eller i h. t. overenskomst for akademikere i Staten med indplacering som AC-fuldmægtig. Indplacering sker på baggrund af kompetencer, erfaring og anciennitet med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Ved indplacering sker som AC-fuldmægtig ydes rådighedstillæg i stillingen.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1141188

Ansøgningsfrist

08/03/2021

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.