Vacant positions

HR-medarbejder til Institut for Kemi og Biovidenskab

Motiveres du af en dagligdag fyldt med spændende og mangeartede HR-opgaver? Trives du med at opgaverne er foranderlige og komplekse, og er du en team-player – og vil du samtidig være del af et institut, hvor vi er med til at løse store, aktuelle samfundsudfordringer som fx den bæredygtige omstilling og kortlægning af coronavirus mutationer? Så er du måske vores nye kollega. Institut for Kemi og Biovidenskab, Aalborg Universitet søger vi en HR-medarbejder til tiltrædelse 1. april 2022 eller snarest derefter. Stillingen er en fuldtidsstilling og arbejdsstedet er Aalborg.

Stillingsbeskrivelse

Har du en helhedsorienteret organisationsforståelse og trives med at give god service og opbygge positive relationer?

HR-funktionens vigtigste opgave er at sørge for ansættelse af Institut for Kemi og Biovidenskabs medarbejdere såvel det videnskabelige som det teknisk-administrative personale. Du er tovholder for ansættelsesprocesserne lige fra stillingsopslag til ansættelsesstart og derudover har du også ansvaret for bl.a. vedligeholdelse af personaledata på alle nuværende ansatte, herunder fx løbende at registrere afholdelse af ferie, sygdom, barsel osv. 

I stillingen som HR-medarbejder ved Institut for Kemi og Biovidenskab på Aalborg Universitet vil du indgå i institutteamet, der bredt understøtter instituttets administration og ledelse. Sekretariatet arbejder som et team i en hverdag, hvor vi er det naturlige omdrejningspunkt for mange forskelligartede opgaver og hvor det derfor ikke kun handler om egne opgaver, men i høj grad også om fælles opgaver. Du vil således, som instituttets HR-medarbejder, få en bred kontakt- og samarbejdsflade med kollegaer, ledelse, det videnskabelige personale samt relevante afdelinger på tværs af Aalborg Universitet. 

Dine arbejdsopgaver som HR-medarbejder vil bl.a. dække følgende:

  • Drifts- og HR-opgaver, herunder ansættelser, fratrædelser, daglig drift mv.
  • Modtagelse af nye medarbejdere samt bistand til internationale medarbejdere, gæsteforskere og ph.d.-studerende ved indrejse til/etablering i Danmark.
  • Udarbejdelse og ajourføring af velkomstmateriale.
  • Oprettelse/forlængelser af mail og tildeling/ændring af mailinglister/rettigheder i IdM.
  • Oprettelse af eksterne konsulenter i Scanpas for adgang til bl.a. bibliotek og AAU-Card.
  • Registrering og ajourføring af bibeskæftigelse.
  • Lønadministration herunder lønkontrol og ajourføring i kapacitetsstyringsværktøj (RES) ved ændringer i ansættelser etc.

Da der er tale om en nyoprettet stilling, kan opgaveporteføljen løbende over tid blive tilpasset inden for HR administrative opgaver i overensstemmelse med organisationens behov og det er derfor vigtigt, at du er fleksibel i forhold hertil.

Vi er et sekretariat i udvikling, hvor nøgleordene teamorganisering, samarbejde, videndeling og en positiv feedback-kultur er omdrejningspunktet for vores arbejde og dagligdag både internt i sekretariatet, på instituttet og på tværs af universitetet.

Vi er en gruppe dedikerede medarbejdere, som tager ejerskab for vores opgaver med stor fleksibilitet i opgaveløsningen og tror på, at alle bidrager til fælles udvikling gennem en positiv og professionel indstilling. Vi har en samarbejdskultur, hvor vi er glade og stolte over vores arbejde og de resultater, som vi sammen opnår.

Du har erfaring med personaleadministration

Du har en relevant uddannelse og flere års erfaring inden for området gerne fra et universitet eller anden videregående uddannelsesinstitution og du er naturligvis flydende både i skrift og tale på dansk og engelsk. Vi forventer, at du har interesse og forståelse for arbejdet i en politisk organisation og motiveres af at skabe struktur og fremdrift i en travl hverdag. 

Du besidder et godt overblik og en udpræget sans for detaljer og systematik og har viljen og evnen til at få fulgt opgaver til dørs i en hverdag med deadlines og perioder med spidsbelastning. Ydermere har du en proaktiv og løsningsorienteret tilgang til såvel opgaver som at hjælpe og servicere vores videnskabelige personale samt gode sociale evner, så du formår at indgå i dialog og samarbejde med mange forskellige typer mennesker på alle organisatoriske niveauer.

Du har lysten til at arbejde med optimering af administrative sagsgange på en konstruktiv måde og gode IT-kundskaber og parathed til at lære at begå dig effektivt i relevante interne IT-systemer.

Som person er du:

  • Energisk og motiveres af en spændende og varieret hverdag
  • Engageret og initiativrig af natur
  • Nytænkende med henblik på at udvikle eksisterende processer og ansvarsområder
  • Analytisk, struktureret og evner at skabe overblik over store og komplekse opgaver
  • Positiv, i godt humør og besidder gode samarbejdsevner.

En dynamisk arbejdsplads i kontant udvikling

Ved Institut for Kemi og Biovidenskab arbejder vi løbende på at udvikle vores organisation og opgavevaretagelse. Vi tilbyder et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne og med en bred kontaktflade samt gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Du får nogle dedikerede kolleger, som lægger vægt på faglighed og samarbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, hvor det til tider går stærkt, men hvor der også er øje for det sociale.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatschef Marianne Dalsgaard Brønnum på tlf. 9940 8450 / mdb@bio.aau.dk

Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 10. februar (1. runde) og torsdag den 17. februar (2. runde).

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1181966

Ansøgningsfrist

03/02/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.