Vacant positions

IT-udvikler til DevOps i cloud-team på Aalborg Universitet (AAU)

I Cloud-teamet udvikler vi cloud-native løsninger, som hostes på Azure PaaS services. Teamet er organiseret og arbejder efter DevOps principper. Udover DevOps af egne løsninger, bistår vi også projekter i deres brug af Azure baserede løsninger. Vi leder i øjeblikket efter den rigtige DevOps profil til Cloud Teamet, hos AAU’s IT-organisation, IT Services (ITS) på Aalborg Universitet.

Stillingsbeskrivelse

Cloud-Teamet er cross-functional sammensat, af personer med Dev-baggrund (software udviklere) og personer med Ops-baggrund (infrastruktur / administration). Du løser opgaverne i tæt samarbejde med det øvrige Cloud-Team og forretningen.

Dine typiske opgaver ligger inden for områderne:
  • Automatisk deployering af Azure komponenter (Infrastructure as Code). Herunder fx:
    • App Services (primært Linux)
    • Azure SQL
    • Netværk og Firewalls
  • Administration rettigheder i forbindelse med deployering af Azure komponenter
  • Administration af Azure DevOps
  • Rådgivning om dimensionering / valg af komponenter (sizing).
  • Håndtering af 2nd og 3rd level-support
  • Aktiv spiller i et team, hvor fokus er på at finde løsninger på nyopståede problemer.
Vi kan tilbyde dig at blive en del af en arbejdsplads med en god atmosfære, hvor du møder erfarne og hjælpsomme kolleger, som værdsætter det daglige samarbejde og den løbende sparring, med god mulighed for udvikling i opgaverne.

Kvalifikationer:
Du har, gennem studieprojekter eller tidligere job, fået kvalifikationer inden for nogle af nedenstående områder:
  • DevOps
  • Scriptsprog fx Bash eller PowerShell
  • Netværk
  • Kendskab til IaaS, PaaS og SaaS (Microsoft Azure) eller lign.
  • MSSQL database
  • ActiveDirectory
  • Containerization (Docker / Kubernetes)
  • Continuous Integration
  • Continuous Deployment.
Din vigtigste kvalifikation er lysten til at lære mere og følge med i udviklingen og de konstant nye muligheder på cloudplatformene.

Din profil:
Du har en relevant uddannelse, f.eks. inden for datalogi eller softwareudvikling. Vi opfordrer alle – uanset om du er nyuddannet eller erfaren - til at søge. Diversitet skaber dynamik. Teamånd, struktur og fleksibilitet er et must.

Som person vil du, og andre, beskrive dig som:
  • Ansvarsbevidst og serviceminded
  • Har overblik og kan prioritere opgaverne, når der er tryk på
  • Udstråler energi, har godt humør og har en konstruktiv tilgang til dagens udfordringer, brugere og kollegaer
  • En teamplayer, der også er god til at arbejde selvstændigt og have fokus på struktur, fremdrift, kvalitet og resultater.
Hvad kan vi tilbyde:
Vi arbejder i et uformelt miljø, hvor omgangstonen er uhøjtidelig. Læs mere om ITS på its.aau.dk/om-aau-it-services/.

Vi tilstræber en 37 timers arbejdsuge med flex- og fix-tid, hvor timer optjent i travle perioder prioriteres afspadseret i mindre travle perioder.

Mere information om stillingen:
Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt, og stillingen ønskes besat den 1. oktober 2022.

Samtaler gennemføres ultimo august 2022.

Hvis du vil vide mere om stillingens indhold eller arbejdsforhold i øvrigt, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas S. Madsen, tlf. 6196 7155.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1193524

Ansøgningsfrist

21/08/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.