Vacant positions

Datakonsulent til Master Data Management projekt på Aalborg Universitet (AAU)

På AAU er vi p.t. i gang med et Master Data Management (MDM) projekt, hvor vi katalogiserer nøglebegreber inden for forskellige domæner, fx Uddannelser og Studier, Organisation og Identiteter mfl. Masterdata skal danne fundamentet for, at vores data kan bindes sammen, og vi på universitetet kan træffe datadrevne beslutninger.

Stillingsbeskrivelse

I tæt samarbejde med forretning, IT-Arkitekter og udviklere faciliterer og dokumenterer du begrebs- og informationsmodellering indenfor domænerne. Du sikrer, at der bliver identificeret kildesystemer for masterdata samt rådgiver dataejerne om kvalitetssikring i kildesystemerne.

Kvalifikationer:
Du har en relevant uddannelse, f.eks. cand.IT eller lignende. Du har gennem studieprojekter eller tidligere job fået kvalifikationer inden for nogle af nedenstående områder:
  • Begrebs- og informationsmodellering
  • IT-arkitektur
  • Facilitering og afholdelse af workshops
  • Projektstyring
  • Data governance.
Derudover er du god til:
  • Skriftlig og mundtlig kommunikation
  • At bygge relationer til kollegaer
  • Forstå komplekse problemstillinger.
Din profil:
Som person vil du og andre, beskrive dig som:
  • Struktureret
  • Har overblik og kan prioritere opgaverne, når der er tryk på
  • Har fokus på fremdrift, kvalitet og resultater.
  • Udstråler energi, har godt humør og har en konstruktiv tilgang til dagens udfordringer
  • En teamplayer, der også er god til at arbejde selvstændigt.
Vi opfordrer alle – uanset om du er nyuddannet eller erfaren - til at søge. Diversitet skaber dynamik. Teamånd, struktur og fleksibilitet er et must.

Hvad kan vi tilbyde:
Vi arbejder i et uformelt miljø, hvor omgangstonen er uhøjtidelig. Læs mere om ITS på its.aau.dk/om-aau-it-services/.

Vi tilstræber en 37 timers arbejdsuge med flex- og fix-tid, hvor timer optjent i travle perioder prioriteres afspadseret i mindre travle perioder.

Mere information om stillingen:
Der er tale om en midlertidig fuldtidsstilling på 37 timer/ugentligt. Stillingen er tidsbegrænset, da det er et barselsvikariat for en af vores nuværende konsulenter. Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2022 og udløber 31. juli 2023, med mulighed for forlængelse.

Samtaler gennemføres ultimo august 2022.

Hvis du vil vide mere om stillingens indhold eller arbejdsforhold i øvrigt, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas S. Madsen, tlf. 6196 7155.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1193525

Ansøgningsfrist

21/08/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.