Vacant positions

Projektøkonom til controlling og rådgivning på BUILD i København

Har du mod på at styre store nationale og internationale projekter i mål? Er du god til at rådgive? Vil du også være med til at gøre en forskel inden for bæredygtighed, byggeri og livskvaliteten i både by og land? Så er denne stilling måske noget for dig. Velkommen til BUILD - Institut for Byggeri, By og Miljø. Hos BUILD arbejder vores godt 300 forskere på løsninger til det 21. århundrede største udfordringer ved at forske i alt fra urbanisering, ressourceknaphed, højhusbyggeri til infrastruktur og mikroplast. Det er et stort ansvar og en kæmpe opgave, da byggeri og byer har massiv indvirkning på jordens klima. Bygninger står fx for ca. 40% af vores samlede CO2-udlening, og byggeriet anvender 40% af vores energi, 40% af vores materialer, 33% af vores vandressourcer, samt tilskrives 30% af vores affald. Derfor er udvikling af viden, uddannelse og nye værktøjer helt afgørende for den grønne omstilling, og her er BUILD et fagligt fyrtårn. Men vi mangler dig til at få vores projekter i mål inden for budget. BUILD er en del af Aalborg Universitet og vores økonomiteam sidder både i Aalborg og København, men du vil blive tilknyttet vores kontor i København.

Stillingsbeskrivelse

Som projektøkonom på BUILD bliver du en central spiller i vores projektstyring af vores projekter. Din opgaveportefølje tæller en bred vifte af forskningsprojekter i meget forskellig størrelsesorden. Din dagligdag består i at rådgive og assistere projektledere i sund projektøkonomi, controlling samt bistå med ressourcestyringen på projekterne. Det handler både om statsfinansierede projekter, såvel som EU og fondsfinansierede projekter. Du vil derfor få berøring med mange forskellige finansieringsformer. Du kommer derfor til at opbygge gode kompetencer inden for projektkonstruktioner, hvis du ikke allerede har det i forvejen.  Samtidig vil du…

 De konkrete opgaver omfatter bl.a.: 

  • Udarbejdelse af projektregnskaber for tilskudsfinansierede forskningsprojekter, herunder EU-projekter
  • Videreudvikling af den økonomiske projektstyring i samarbejde med de øvrige medarbejdere i teamet
  • Rådgivning og støtte til BUILD’ s forskere og sektionsledere i forbindelse med ansøgninger, idet rådgivningsopgaven primært vil omhandle økonomi/budgetter samt regler og rammer
  • Projektopstart i samarbejde med AAU’s jurister og den centrale økonomiafdeling
  • Økonomisk projektstyring i samarbejde med de faglige projektledere

Du får i stor udstrækning mulighed for selv at tilrettelægge dit arbejde, men vi forventer, at du indgår i et tæt samarbejde med kollegerne i økonomiteamet, så der sker videndeling på tværs i teamet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med BUILD’s økonomiansvarlig, sektionslederne og de forskere, der er projektledere.

Der er stor variation i opgaverne og stillingen er karakteriseret ved et selvstændigt ansvar og forudsætter, at du evner selv at tage initiativ.

Vi forventer at du:

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund. Det kan enten være en videregående uddannelse inden for regnskab og økonomi, fx som HD, cand.merc., cand.oecon. eller cand.polit. samt mindst et par års relevant erhvervserfaring – eller det kan være en kontoruddannelse, hvor du har erfaring med styring af forskningsprojekter
  • Formår at arbejde effektivt med fokus på detaljerne samtidig med, at du kan bevare overblikket
  • Stærke kommunikative evner, som gør dig i stand til at tilpasse og formidle dine opfølgninger og analyser til aftagere på forskellige niveauer i organisationen
  • Har en faglig stolthed, lyst til at tage ansvar og evner til at følge opgaverne til dørs
  • Er serviceminded, har et smil på læben og har lyst til teamwork, men samtidig evner at arbejde selvstændigt
  • Motiveres af udsigten til nye udfordringer i form af arbejde med styring af en portefølje af projekter
  • Er rutineret i anvendelse af Excel til løsning af økonomiopgaver
  • Kan begå dig på både dansk og engelsk.

Det endvidere en fordel, hvis du: 

  • har arbejdet med projektcontrolling og projektadministration
  • Har erfaring med udarbejdelse af projektregnskaber
  • Har kendskab til vilkårene for økonomiske tilskud fra private og offentlige fonde og andre bevillingsgivere.

BUILD – din nye arbejdsplads
BUILD er en familievenlig arbejdsplads med flextid, og medarbejderne nyder stor fleksibilitet med hensyn til selv at tilrettelægge deres arbejdstider. Derudover tilbyder vi et godt kollegialt arbejdsmiljø, åbenhed og inddragelse. Der vil være mulighed for at aftale hjemmearbejdsdage.

Som universitet ønsker vi at tiltrække de bedste faglige kompetencer. Hvis du har engagement og lyst til at gøre en forskel, er der gode muligheder for at skabe karriere og resultater i dit job. Du får dygtige og omsorgsfulde kolleger, samt et godt arbejdsmiljø, hvor der er mulighed for sparring og udvikling.

Samtale forventes afholdt i ugerne 34-35.

Har du yderligere spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Natallia Alkhovik, økonomiansvarlig på BUILD på tlf. 9940 2249.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1194026

Ansøgningsfrist

21/08/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.