Vacant positions

Økonomi og projektkoordinator, Aalborg Universitet, Esbjerg

Vil du være administrativ partner for forskerne som arbejder med fremtidens teknologi i et internationalt forskningsmiljø? Drømmer du om en varieret hverdag, hvor der er fokus på muligheder frem for begrænsninger? Er du systematisk, proaktiv, analytisk, god til at prioritere og har stærke kompetencer inden for økonomistyring? Så har vi jobbet til dig. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer med startdato den 1. november 2022 eller hurtigst muligt herefter.  Forskningsmiljøet er internationalt, så arbejdssproget er både engelsk og dansk. Du bliver ansat i Økonomi- og Projektteamet ved Institut for Energi, der består af 9 medarbejdere placeret i Aalborg. Vores team indgår i et samlet sekretariat med 27 kolleger, der sammen varetager instituttets administrative opgaver i tilknytning til forskning og uddannelse både i Esbjerg og Aalborg. Lige nu har én administrativ kollega arbejdssted i Esbjerg, og denne nyoprettede stilling er et ønske om at styrke den lokale support. Du vil overtage opgaver, der i dag bliver varetaget fra Aalborg, og der vil naturligvis finde oplæring og overdragelse sted. Du skal derfor være indstillet på ekstra rejsedage til Aalborg i den første periode. Sekretariatet lægger vægt på en smidig og effektiv administration med et godt arbejdsmiljø og en uformel omgangstone.

Stillingsbeskrivelse

Dine arbejdsopgaver vil hovedsageligt være administration af eksternt finansierede forskningsprojekter, og herudover vil der være opgaver af administrativ karakter i forbindelse med support af studienævnet. 
En stor del af forskningen på instituttet er eksternt finansieret fra eksempelvis fonde og bevillingsgivere, og de administrative opgaver i forbindelse med ansøgning, administration opfølgning ligger i Økonomi og Projektteamet.

Samlet set vil stillingen bl.a. indeholde:
• Administrere bevillinger, herunder regler og rammer fra de forskellige bevillingsgivere - EU, statslige og private forskningsfonde.
• Udarbejde budgetter til forskningsansøgninger. 
• Økonomisk afrapportering på, og styring af, din projektportefølje.
• Samarbejde med og support af forskerne i forbindelse med ansøgninger, indkomne bevillinger og løbende opfølgning.
• Administrative opgaver i tilknytning til projekter såsom budgetopdatering i systemerne, tidsregistrering/frikøb, indrapportering af økonomiske nøgletal etc.
• Kontakt til og administrativ supervision af f.eks. virksomhedspartnere i forskningsprojekter.
• Deltagelse i øvrige økonomiske og administrative opgaver i teamet/Esbjerg, såsom tværgående rapporterings- og styringsopgaver, ensretning osv. med udgangspunkt i dine kompetencer og organisationens behov.
• Administrative opgaver i studienævn herunder indkaldelse, forberede og mødereferat fra studienævnsmøder samt opfølgning på opgaver.

Du kan forvente ca. én arbejdsdag om måneden i Aalborg.
 
Vores ønsker til din profil
Din uddannelse og faglige erfaring er ikke altafgørende, det vigtigste er, at du kan og vil. I dag arbejder du måske med projekter, f.eks. som Projekt- eller Financial controller eller har økonomi eller projektadministrativ erfaring fra en offentlig eller privat virksomhed.

Det vil dog være en fordel at du kan vinge de fleste af nedenstående punkter af:
• Har en relevant uddannelse, eksempelvis erhvervsfaglig uddannelse inden for økonomi eller administration eller har en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc.
• Har erfaring med økonomiopgaver.
• Har erfaring med eller kendskab til interne eller eksterne projektregnskaber.
• Kendskab til forskningsansøgninger, bevillingsgivers regler herunder gerne EU projekter.
• Er digital kompetent og kan bruge Excel og økonomiprogrammer på højt niveau
• Har forretningsforståelse og øje for, hvordan projektøkonomi indgår i den samlede økonomi.
• Trives med at arbejde selvstændigt, men med teamets opgaver i fokus.
• Du er selvstændig og vil trives med at både nærmeste sparringspartner og din leder er placeret på anden lokation. 
• Er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, på dansk og engelsk.
• Kan følge op og få afsluttet både egne og fælles opgaver.
• Er serviceminded, engageret og initiativrig af natur og god til at motivere dig selv og dine kollegaer.

Om os
Aalborg Universitet bidrager til det globale samfunds videnopbygning og til udvikling af det danske samfunds velstand, velfærd og kultur. Det sker gennem forskning, forskningsbaseret uddannelse, myndighedsbetjening og vidensamarbejde. AAU uddanner studerende til fremtiden og baserer aktiviteter på et dynamisk og forandringsskabende samarbejde med det omgivende samfund. Læs mere om AAU på www.aau.dk.

Institut for Energi er et dynamisk ingeniørforskningsinstitut i stadig vækst og inspirerende omgivelser, med et meget internationalt præg, der arbejder inden for alle områder af fremtidens rene og bæredygtige energisystemer inden for elektrisk, termisk og mekatronisk energiteknik.
Instituttet har campusser i både Aalborg og Esbjerg.
Missionen er at være verdensførende inden for såvel forskning som forskningsbaseret uddannelse af fremtidens energiingeniører.
Instituttet har ca. 300 ansatte af mange nationaliteter, heraf ca. 35 i Esbjerg. Dertil har instituttet konstant ca. 50-70 gæsteforskere fra hele verden. Forskningen og undervisningen er i den absolutte verdenselite på energiområdet, og vi råder over omfattende og førende værksteds- og laboratoriefaciliteter, hvor forskning og innovation i høj grad udføres i direkte samarbejde med industrien. Læs mere om Institut for Energi på www.energy.aau.dk 

Vi tilbyder
Som medarbejder på AAU er din arbejdsdag fyldt med spændende og udfordrende opgaver af meget forskellig karakter. Du er helt tæt på den nyeste forskning og møder Danmarks universitets- og forskningspolitik i praksis.
Du bliver en del af et internationalt miljø, hvor mange af de videnskabelige medarbejdere kommer fra udlandet, og hvor engelsk derfor bruges naturligt i mange sammenhænge.
Som universitet ønsker vi at tiltrække de bedste faglige kompetencer. Hvis du har engagement og lyst til at gøre en forskel, er der gode muligheder for at skabe karriere og resultater i dit job. Du får dygtige og omsorgsfulde kolleger, samt et godt arbejdsmiljø, hvor der er mulighed for sparring og udvikling.

Interesseret?
Yderligere oplysninger til stillingen fås ved henvendelse til 
Teamleder Anne Marie Christensen tlf. 99 40 77 24, mail amc@energy.aau.dk eller Projektkoordinator Mette Dember Christensen tlf. 99 40 92 78, mail mdc@energy.aau.dk 

Samtaler forventes afholdt i uge 36-38.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1194304

Ansøgningsfrist

29/08/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.