Vacant positions

Økonomimedarbejder til drifts- og projektøkonomi, København

Motiveres du af en dagligdag fyldt med spændende og mangeartede økonomiopgaver? Trives du med, at opgaverne er foranderlige og komplekse, er du en team-player? – og vil du gerne være en del af et institut, hvor vi er med til at løse aktuelle samfundsudfordringer? - så er du måske vores nye kollega. Ved Institut for Arkitektur og Medieteknologi, Aalborg Universitet, campus København søger vi pr. 1. december eller snarest herefter en 37 timers økonomimedarbejder.

Stillingsbeskrivelse

Dit arbejde vil bestå i at understøtte instituttets og sektionens kerneaktiviteter; forskning - uddannelse – videns-samarbejde. Du skal varetage sektionens daglige økonomiopgaver og assistere i forhold til den økonomiske del i projektadministration - fra budgettering af ansøgninger til den økonomiske administration af bevillinger. I forhold til den økonomiske projektstyring vil du danne tæt parløb med bevillingshaver (forskeren), hvor du proaktivt skal bidrage til den gode, løbende dialog om projektets udvikling i forhold til økonomistyringen.

Du vil blive en del af instituttets økonomisekretariat, som består af 5 medarbejdere, der er placeret både i København og i Aalborg. Du vil have din primære tilknytning til økonomifunktionen i København, men vil også skulle arbejde tæt sammen med dine kollegaer i Aalborg. Sammen med dine kollegaer i Aalborg skal I sikre og fortsat udbygge den gode faglige sparring på tværs af Aalborg og København. Da Institut for Arkitektur og Medieteknologi er lokaliseret i både Aalborg og København, vil der i stillingen kunne forekomme rejseaktivitet til Aalborg.

Som økonomimedarbejder med projektadministration vil dine primære opgaver være:  

  • Daglige økonomiopgaver; herunder behandling af kreditor- og debitorfakturaer, rejseafregning og udlægsrapporter, intern fakturering og afstemning i forbindelse med periode- og årsregnskaber
  • Bidrage til udarbejdelse af sektionens budget
  • Bidrage til den løbende økonomiopfølgning og årsafslutningen for sektionen
  • Sikre korrekt udstyrsregistrering i henhold til AAU’s interne retningslinjer
  • Økonomisk styring af en bred projektportefølje med forskellige bevillinger fra bl.a. EU, forskningsråd, private virksomheder og fonde
  • Udarbejdelse af projektbudgetter og projektregnskab ud fra universitets og bevillingsgivers retningslinjer og regler
  • Have den løbende kontakt til bevillingsgivere i forhold til projekternes økonomi
  • Dialog med AAU’s jurister ved projektopstart, hvor du assisterer ved udarbejdelse af samarbejdsaftaler.  

Din profil

Du har en struktureret og selvstændig tilgang til dit arbejde. Du har en fleksibel forståelse af og tilgang til din opgaveportefølje, som løbende vil blive tilpasset det aktuelle supportbehov. Du trives med tal og økonomi og er en erfaren bruger af økonomisystemer og Office pakken (især Excel). Du er god til at skabe og bevare overblik over et stort opgavekompleks. Endvidere er du samarbejdsorienteret og god til at etablere faglig sparring og vidensdeling med dine kollegaer.  

Dine kvalifikationer:

  • Relevant økonomisk uddannelse og gerne erfaring med økonomisk administration af forskningsprojekter.
  • Erfaring med Statens økonomisystemer samt journalisering i WorkZone er en fordel.
  • Flair for brug af administrative IT-værktøjer.
  • Gode kommunikative egenskaber i både skrift og tale på dansk og engelsk.
  • Sans for detaljen, godt overblik og øje for optimering af arbejdsprocesser.
  • Godt humør, positiv indstilling og gode samarbejdsevner.

Et attraktivt job i et dynamisk arbejdsmiljø

På Institut for Arkitektur og Medieteknologi tilstræber vi et dynamisk arbejdsmiljø med en uformel tone og højt engagementet. Til tider har vi en hektisk og omskiftelig hverdag, men vi sætter altid trivsel og godt samarbejde meget højt. Vi vil sørge for, at du får en god introduktion og oplæring, og du vil have gode muligheder for at præge dit job og bidrage med netop din personlighed og dine erfaringer.

Om institut for Arkitektur og Medieteknologi

Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi er en del af Det Tekniske Fakultet for IT og Design. Vores forskning er fokuseret på arkitektur, bydesign, industrielt design og medieteknologi inden for områder som bæredygtighed, robotteknologi, lyd- og musikanalyse og -behandling, lysdesign, spilteknologi, interaktionsdesign og meget mere.

Vores forskning udføres i tæt samarbejde med en lang række virksomheder, universiteter og lokale myndigheder, og vores forskere deltager i både nationale og internationale projekter.

Instituttet varetager undervisning til ca. 1.200 studerende, og vores forskning danner grundlag for uddannelse af fremtidens ingeniører og kandidater understøttet af topmoderne faciliteter, laboratorier og udstyr, således vores studerende er uddannet til at møde fremtidens arbejdsmarkedsudfordringer og er i stand til at løse fremtidens udfordringer inden for vores fælles mål om bæredygtig udvikling.

Du kan læse mere om instituttet her: CREATE Institutbrochure

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til økonomiansvarlig Uffe Dyran på telefon 99408772 og mail udy@create.aau.dk og sekretariatschef Lene Grundahl på telefon 99407173 og mail lgru@create.aau.dk

Samtaler forventes afholdt den 12. oktober 2022.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1196052

Ansøgningsfrist

29/09/2022

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.