Vacant positions

KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER BARSELSVIKARIAT

Motiveres du af en dagligdag fyldt med spændende og mangeartede kommunikationsopgaver? Trives du med, at opgaverne er foranderlige og komplekse, og er du en teamplayer – og vil du samtidig være del af et institut, hvor vi er med til at løse store, aktuelle samfundsudfordringer som fx den bæredygtige omstilling og kortlægning af coronavirusmutationer? Så er du måske vores nye kollega. På Institut for Kemi og Biovidenskab på Aalborg Universitet har vi et barselsvikariat som kommunikationsmedarbejder ledigt pr. 1. april 2023.

Stillingsbeskrivelse

Har du en helhedsorienteret organisationsforståelse og trives med at give god service og opbygge positive relationer?
I samarbejde med instituttets øvrige kommunikationsmedarbejder vil du få ansvaret for alle kommunikationsaktiviteter på instituttet, som spænder lige fra koordinering af events, kommunikationsstrategisk arbejde til pressekontakt og ikke mindst studenterrekruttering.

En af dine vigtigste opgaver i jobbet er at varetage netop studenterrekruttering. Det er derfor altafgørende, at du trives med ansvar, er ivrig, initiativrig og opsøgende – og formår at indgå i dialog og samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.

I stillingen som kommunikationsmedarbejder ved Institut for Kemi og Biovidenskab på Aalborg Universitet vil du indgå i institutteamet, der bredt understøtter instituttets administration og ledelse. Administrationen arbejder som et team i en hverdag, hvor vi er det naturlige omdrejningspunkt for mange forskelligartede opgaver og hvor det derfor ikke kun handler om egne opgaver, men i høj grad også om fælles opgaver. Du vil således, som kommunikationsmedarbejder, få en bred kontakt- og samarbejdsflade med kollegaer, ledelse, det videnskabelige personale samt relevante afdelinger på tværs af Aalborg Universitet, så det er vigtigt, at du er god til at skabe og opretholde relationer.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. dække følgende:

  • Studenterrekruttering
  • Koordinator og arrangør på vores store rekrutteringsarrangementer Åbent Hus og Studiepraktik
  • Udarbejde, vedligeholde og udvikling af studieguide og andet informationsmateriale
  • Producere nyheder og tekster til fx nyhedsbreve og hjemmesider
  • Redaktør på og udvikling og vedligeholdelse af instituttets intranet og hjemmesider herunder forskningsområder (både på engelsk og dansk). Herunder at producere nyheder og tekster, opdatere og vedligeholde og videreudvikle siderne
  • Redaktør på SoMe. Herunder at udvikle og producere indhold til primært Facebook og LinkedIn
  • Ansvarlig for koordinering og opsætning af kampagner på uddannelsesområdet i samarbejde med mediebureau
  • Planlægge, koordinere og eksekvere interne og eksterne events fx, Naturmøde og lign, herunder også studenterarrangementer, som koordineres og markedsføres i samarbejde med instituttets studieleder og mentorteam
  • Udarbejdelse af årsberetning
  • Vedligeholdelse og udvidelse af vores billede- og videodatabase

Det er vigtigt, at du trives med hele kommunikationsporteføljen og den alsidighed, der er i opgavesammensætningen og ikke er bleg for at tage fat i både de store og små opgaver. Du er med på det nyeste inden for SoMe og har lyst til, i samarbejde med din kommunikationskollega, at udvikle og forny vores kommunikation og opretholde vores position som et af de førende kommunikationsteam på universitetet.

Du har en relevant uddannelse og gerne flere års erfaring inden for området og du er naturligvis flydende både i skrift og tale på dansk og engelsk. Du besidder et godt overblik og en udpræget sans for detaljer og systematik og har viljen og evnen til at få fulgt opgaver til dørs i en hverdag med deadlines og perioder med spidsbelastning.

Som person er du:

  • Energisk og motiveres af en spændende og varieret hverdag
  • Engageret og initiativrig af natur
  • Nytænkende, struktureret og evner at skabe overblik over store og komplekse opgaver
  • Positiv, i godt humør og besidder gode samarbejdsevner.

En dynamisk arbejdsplads i kontant udvikling

Ved Institut for Kemi og Biovidenskab arbejder vi løbende på at udvikle vores organisation og opgavevaretagelse. Vi tilbyder et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne og med en bred kontaktflade samt gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Du får nogle dedikerede kolleger, som lægger vægt på faglighed og samarbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, hvor det til tider går stærkt, men hvor der også er øje for det sociale.

Vi er en administration i udvikling, hvor nøgleordene teamorganisering, samarbejde, videndeling og en positiv feedback-kultur er omdrejningspunktet for vores arbejde og dagligdag både internt i administrationen, på instituttet og på tværs af universitetet. Du få en gruppe dedikerede kollegaer, som tager ejerskab for vores opgaver med stor fleksibilitet i opgaveløsningen og tror på, at alle bidrager til fælles udvikling gennem en positiv og professionel indstilling. Vi har en samarbejdskultur, hvor vi er glade og stolte over vores arbejde og de resultater, som vi sammen opnår.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Ansøgning

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til administrationschef Marianne Dalsgaard Brønnum på tlf. 9940 8450 / mdb@bio.aau.dk eller kommunikationsmedarbejder Line Christensen på tlf. 9940 8187 / lch@bio.aau.dk.

Tiltrædelse pr. 01.04.2023 eller snarest derefter.

Barselsvikariatet løber indtil den 31.03.2024.

Ansøgningsfrist mandag den 06.02.2023.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 10. februar (1. runde) og tirsdag den 14. februar (2. runde).

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning i h. t. overenskomst for akademikere i Staten med indplacering som AC-fuldmægtig. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. 

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Stillingsnummer

1202401

Ansøgningsfrist

06/02/2023

Søg stillingen online
Positions from category

Online application - some good advice

Online application - some good advice

Aalborg University uses an electronic recruitment system for receiving applications. Towards the bottom in the respective job advertisement you will find a link, which you need to use when applying for the position. Before uploading your application it is important that you have all relevant documentation ready in a Word or PDF format, as you need to upload all material at the same time. You cannot leave the application and return to it a couple of hours later without having to start over.

The system does not support ZIP or images files. Filenames can only contain numbers and letters, and each document must take up no more than 20 MB.

If you experience technical problems, we encourage you to try again. If the technical problems, contrary to expectation, cannot be solved, please contact the member of staff listed as the contact person in the job advertisement.